WAKACJE KREDYTOWE – informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów
21.04.2020 14:06
Wiele osób w związku z epidemią koronawirusa jest w trudnej sytuacji finansowej i korzysta z możliwości odroczenia spłaty rat kredytowych, czyli tzw. wakacje kredytowe. Odroczenie rat możliwe jest po podpisaniu przez konsumenta specjalnego aneksu.
KONSUMENCIE zanim zdecydujesz się odroczyć spłatę rat:
- Przeczytaj dokładnie aneks-masz prawo zapoznać się z jego treścią przed akceptacją.
- Zapoznaj się z harmonogramem spłaty kredytu i wysokością rat przewidzianych po ustaniu wakacji kredytowych.
- Przemyśl czy to rozwiązanie jest dla ciebie korzystne.
- Masz 14 dni na odstąpienie od zawartego aneksu dotyczącego umowy kredytowej. Nie musisz robić tego osobiście w placówce. Napisz oświadczenie o odstąpieniu od umowy i wyślij je do banku.
- W przypadku wątpliwości lub podejrzenia naruszenia praw konsumentów można kontaktować się z infolinią konsumencką pod numerem 801 440 220 oraz 22 290 89 16. O działaniach banków można zawiadamiać również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wysyłając zgłoszenie na monitoring@uokik.gov.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów